вторник, 7 юли 2009 г.

ГАТАНКИ - 2 част

16)
Тънко, тънко, тънколаче,
през процепка се провлача,
а без него не излиза
ни абица, нито риза.

17)
Хем живее във гората,
хем гора му на главата.

18)
Сиво, живо, свито,
със игли набито.

19)
От дърво и аз се взимам,
лешникова ядка имам,
не съм орех, нито лешник,
а пекат ме, като грешник.
Печен много ме обичат,
но не знам как ме наричат?

20)
Дядо Михо се протяга
между два високи бряга.

21)
Ни е живо, ни е мъртво,
а пък ходи и шумоли
и самичко си бърбори,
нещо като че говори.
Главата му – на тепето,
краката му – при морето.

22)
В синя паница
златна пшеница.

23)
Четирима знайни братя,
където и да ги пратя,
един без друг не ходят,
на чифтове се водят,
все тичат, врява дигат,
а все не се настигат.


24)
Ни хвърка, ни ходи,
керваните води.

25)
Бод-бодило,
пар-парило,
край плета ни се родило,
хванахме го
с ръкавица,
сготвихме го на чорбица.

26)
Не е изгубила нищо Тодора,
а пък постоянно дири, рови двора.

27)
Денем мижи като сляп,
а нощем си дири хляб.

28)
Майстор Сечко във реката
сапун прави от водата.
Баба Марта го събира,
за един ден го изпира.

29)
Без сладило подсладява,
без горчило огорчава,
плач на радост преобръща,
като тръгне, се не връща.

30)
Що е под небето без хвалба, което
пролет носи радост,
лято – хладовина,
есен – всяка сладост,
зиме – жар в камина?

Отговори:
16) Конец
17) Елен
18) Таралеж
19) Кестен
20) Мост
21) Реката
22) Небето и звездите
23) Колела
24) Звездата
25) Коприва
26) Кокошка
27) Бухалът
28) Лед
29) Думата
30) Дървото


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...