сряда, 8 юли 2009 г.

ГАТАНКИ - 1 част

1)
Дребно, едро, цар, войводи –
цял свят по гърба ми ходи,
пак не мърдам, не боли ме,
а кое е мойто име?

2)
Бодлива крава
през плет минава
опашката й
отвън остава.

3)
Педя човек, лакът брада
цял деб шъта, става, пада,
а кат мръкне, той престава
зад вратата си застава.

4)
Трака, чука във реката,
Брашно бълва във торбата.

5)
На морското дъно царувам,
в училището робувам.

6)
Стъпи и на краката
и хайде – по ребрата!
Щом идеш до главата,
ще стигнеш небесата.

7)
Бели пеперуди
в Дунава се давят,
водата не мътят,
а на вода стават.

8)
Бясно куче, хвърковато,
за очите непознато,
дим мотае по небето,
тръни гони по полето.

9)
Гърбав Тодор в коприва,
с къщата си отива.

10)
Дълга Мара
гъски кара.

11)
Черни сливи от Елада,
дето зиме сняг не пада,
хем соленки, хем не хрускат,
стиснеш ли ги – масло пускат.

12)
Млад гидия в бели дрехи
строго пази всички стрехи.
Вятър вее – той се рее,
всичко мръзне – той не зъзне.
Само ако слънце пекне,
силата му някак секне:
ни се вее, ни се рее,
а полека си изтлее.

13)
Бъбрива Яна, като пияна,
от бърдо слиза, в морето влиза.

14)
На студ се Белчо пери,
на слънцето трепери.

15)
Аз съм гръмче, аз съм трънче,
но „царица” ме наричат,
моми, момци с мен се кичат
и безкрайно ме обичат.



Отговори:
1) Земята
2) Иглата
3) Метлата
4) Воденицата
5) Гъбата
6) Стълба
7) Снежинки
8) Вятърът
9) Охлювът
10) Реката
11) Маслини
12) Снегът
13) Реката
14) Сняг
15) Розата
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...